Podsjetimo, na temelju didaktičkih materijala dobivenih donacijom Hrvatske elektroprivrede za vrtić i jaslice unutar projekta „Suvremeni vrtić-u korak s vremenom“, koji se odvijao od travnja 2018 do veljače 2019., odgajateljice su idejama nadopunile teme i prilagodile sadržaj potrebama i interesima djece u svojim skupinama. Neposredne aktivnosti su provedene, a dokumentiranje aktivnosti u vrtićkim skupinama odvijalo se na laptopu koji je također omogućen iz donacije HEP-a. U sklopu projekta izrađena je i web stranica financirana od strane Općine Kršan, a Vrtić je svojim sredstvima osigurao dio potrebnog likovnog i uredskog materijala. Ciljevi prema kojima smo usmjerili aktivnosti su bili: poticanje interesa djece i odgajatelja za STEM područje, poticanje razvoja digitalnih kompetencija kod djece, poticanje razvoja i unapređenje osnovnih matematičkih vještina, čitalačkih vještina, logičko-kritičkog razmišljanja, vještina rješavanja problema, socijalnih vještina, kreativnosti, fine i krupne motorike kod djece, unapređenje cjelokupne odgojno obrazovne prakse uvođenjem upotrebe informacijsko komunikacijske tehnologije u radu, osvještavanje važnosti uloge IKT u današnjem odgojno obrazovnom procesu, unapređenje suradnje i stručnog informiranja roditelja i zajednice razvojem platformi za komunikaciju i dijeljenjem sadržaja
Djeca su imala neposrednu korist od projekta kroz STEM aktivnosti u neposrednom radu. Pokazala su veliki interes za istraživačkim aktivnostima, svakodnevno su se organizirale razne simboličke igre, pokusi kroz koje su djeca usvajala nova znanja i vještine. Postavljala su razna pitanja te pokazivala interes za aktivnim učenjem. Igre i materijali dobiveni donacijama bili su poticajni, te će se aktivnosti projekta nastaviti kroz suradnju sa drugim ustanovama, roditeljima i djecom.
Teme na kojima su bazirane aktivnosti u vrtićkim skupinama su bile; „Struja, „Svjetlost“, „Magnetizam i gravitacija“, „Mali laboratorij“, „Računalo“ i „Roboti“ pri čemu je svaka skupina imala dvije glavne teme, a djeca drugih skupina su sudjelovala tijekom dežurstva ili kroz suradnju skupina. U jasličkim skupinama istraživačke aktivnosti su bile povezane sa zanimanjima, te su uz kupljenu didaktiku odgajateljice formirale centre aktivnosti. Na taj način djeca su dobila i nove poticaje koje uz primjenu simboličke igre u sebi kriju i prave male matematičke i istraživačke izazove integrirane u njima poznate i zanimljive igre.
Roditelji i članovi obitelji djece koja pohađaju DV Kockica Kršan su mogli pristupiti web stranici radi informiranja o aktivnostima, procesu rada, edukativnom sadržaju i uslugama i odlukama koje utječu na njih kao korisnike usluga vrtića. Putem prezentacije dijelova aktivnosti i tema imali su pristup i uvid u projektne aktivnosti, te su bili izloženi informacijama o interesima svoje djece i mogućim aktivnostima za rad kod kuće.
Djelatnici odgojno obrazovnog profila Dječjeg vrtića KOCKICA (odgajatelji, stručni suradnici, zdravstvena voditeljica, ravnateljica) su sudjelovanjem u projektu u ulozi izvoditelja pristupili prikupljanju informacija o projektnim područjima u edukacijskom smislu te imali posrednu korist od toga. Odgajateljice su kroz pripremu i izvođenje neposrednih aktivnosti iskazale povećani interes za teme, te su osvijestile važnost primjene STEM aktivnosti. Odgajateljice Centralnog vrtića su nabavkom prijenosnog računala mogle svoje pripreme za rad i dokumentaciju vezanu za neposredni rad, te organizaciju rada učinkovitije i lakše realizirati koristeći prijenosno računalo kao osnovni oblik IKT-a. Uz upotrebu prijenosnog računala realizirala su se i stručna usavršavanja unutar Ustanove tijekom tekuće pedagoške godine.
Zadovoljstvo korisnika ispitano je usmenim putem, te su izrazito pozitivne povratne informacije roditelja kao korisnika (zadovoljstvo sadržajem web stranice, suradnjom, te neposrednim aktivnostima i materijalima) i odgajatelja u funkciji korisnika jedne aktivnosti, a kao izvoditelja u drugoj pokazatelj uspješnosti. Visoka razina interesa djece, aktivno sudjelovanje i motiviranost su nam dodatni znak uspjeha. S obzirom na pozitivne rezultate, ali i dodatne aktivnosti i ideje koje su nastale provođenjem osnovnih aktivnosti ostvarili smo jako važan cilj; poticanje interesa korisnika za ovim područjem, te povećanu motivaciju za sudjelovanjem u ovakvom obliku aktivnosti u neposrednom radu. Također smo osvijestili potrebu za daljnjom edukacijom, te nabavkom materijala za rad u neposrednom radu kako bi nastavili sa ostvarivanjem ciljeva u narednim godinama sa novim korisnicima.
Najvažniji uspjeh projekta za nas je intenzivnije uvođenje STEM aktivnosti u neposredni rad s djecom, od čega su dobit, posrednu i neposrednu, imala i djeca i odgajatelji. Djeca uče promatrajući i čineći, te su pokazala izraziti interes za ponuđenim poticajima. Samim izvođenjem neposrednih aktivnosti i uvidom u reakcije i interes djece za istraživačkim oblikom rada porastao je i interes odgajatelja za daljnjim istraživačkim aktivnostima čime je stvoren preduvjet promjenama i napretku u radu. Upravo naša motivacija je važna za ostvarivanje vizije djece koja su slobodna u oblikovanju vlastitog svijeta, iskustva i učenja, te tako autonomna i teže razvoju.
Još jednom hvala od srca donatorima!
Više o neposrednim aktivnostima i fotografijama možete otkriti putem poveznice:
Suvremeni vrtić- u korak s promjenama-izvješće s fotografijama